Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Gurba Soure - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Gurba Soure - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg Gurba

06 September 2015 | India, Delhi

Na een voorspoedige reis kwamen we de afgelopen nacht, lokale tijd, om ongeveer half vier aan in het hotel, Suncourt Yatri. Een prima kamer, beetje warm, maar dat valt te verwachten, de temperatuur bij aankomst was 28 C, en dat was in de nacht. Max vandaag was ongeveer 38 C, lekker warm dus. Er was afgesproken dat om half 10 iedereen voor het ontbijt beneden zou zijn. Kort nachtje dus. Eenvoudig maar voedzaam ontbijt. Hanneke onze reisleidster stelde voor met de hele groep op stap te gaan omdat het een redelijk korte dag zou zijn. We moeten vannacht om drie uur uit het hotel vertrekken om het vliegtuig naar Leh te halen........ Omdat we weinig tijd hadden gehad om zelf iets voor te bereiden hebben we dat maar gedaan. Eerst hier in de buurt ff over de markt gewandeld en daarna met de metro naar het graf van een moslim heilige geweest, Hazrat Nizam-ud-din Dargah. Deze man zou in zijn hele leven nooit een vrouw in de ogen hebben gekeken, behalve dan zijn moeder en zus. Om die reden mogen ook alleen mannen het mausoleum bezoeken, vrouwen mogen wel het complex in maar meer ook niet. Op blote voeten, marmer, wit, wordt echt heel warm in de zon, dus het was oppassen geblazen..... Ook was er een mogelijkheid een bad te nemen in heilig water, zo groen, brrrrr. Het was er ongelofelijk druk. De wijk maakte ook een hele andere indruk dan de hindu wijken. Je ruikt vlees, om maar een voorbeeld te noemen, ook de mensen zijn anders. Vandaaruit zijn we naar Humayun's tomb gewandeld. Dat is het graf van een Mogul vorst dat door zijn vrouw voor hem is opgericht. Eventjes voor de goede orde, zij was zijn vierde vrouw. Het is een geweldig complex waar sinds kort ook weer water in de kanalen die er zijn stroomt. Bij mijn vorige bezoek hier was dat namelijk niet het geval. Het jammere is dat ze op een paar lekken fonteinen hebben geplaatst. Die zijn niet origineel en het jammere is dat je daardoor niet de mooie foto's kunt maken die je altijd van de Taj Mahal ziet, nl, weerspiegelend in het water. Maar ze zijn er verder goed mee bezig, alles wordt gerestaureerd en dat is echt de moeite waard. Het is een mooi complex met een hele mooie tuin erbij. We hebben heerlijk rondgestruind, nog eventjes languit in het gras gelegen, eigenlijk te weinig tijd gehad daarvoor, en we hebben ons voorgenomen de laatste dagen dat we hier zijn, lekker met z'n tweeën op stap te gaan in Delhi. Dan kun je zo lang blijven als je wilt. We gaan zo nog lekker ergens eten en daarna maar heel vroeg naar bed......